AD.nl: "Auto kopen wordt nooit meer hetzelfde. Dit is de toekomst"
28/04/2020
Met deze uitspraak kopt het Algemeen Dagblad op 27 april over de nieuwe realiteit waar Nederlandse dealers en autobedrijven in 2020 mee te maken hebben. De traditionele manier van verkopen heeft flink te lijden onder de 1,5 meter economie: potentiele kopers mijden de showroom waardoor een omzetverlies van 50% wordt verwacht. Een drastische daling, maar het zorgt er ook voor dat bedrijven in beweging komen.
Deze beweging wordt ook gezien door Paul de Vries, automotive expert van Digital Car Dealer Workshop:
Bron: ad.nl
VERNIEUWING VOOR AUTOMOTIVE NEDERLAND
Er zijn een aantal verschillende manieren waarop automotive Nederland “beter zijn best doet:”
- contact via WhatsApp
- proefrit aan huis
- contactloze levering aan huis
- online betaling, en natuurlijk;
- een video call zodat de klant toch goed geïnformeerd kan worden.
GEINTEGREERDE OPLOSSING: ONLINE ADVIESGESPREK EN CARSTOCK
In het artikel van AD wordt echter nog gesproken over het gebruik van simpele videoconferencing technieken (zoals Zoom of Skype) terwijl dealers en autobedrijven die gebruik maken van Online Adviesgesprek van AM-i al véél meer kunnen met een videogesprek: dankzij Carstock zien klanten namelijk de gehele voorraad van een dealer of autobedrijf. Als de keuze voor een bepaald model is gemaakt, kan met behulp van Online Adviesgesprek een interactieve sessie tussen klant en verkoopadviseur tot stand gebracht worden waarin de verkoopadviseur, in hetzelfde scherm, de klant begeleidt én aanpassingen voorstelt of doorvoert.
OOK VOOR NIEUWE AUTO’S
Paul de Vries over de rol van online verkoop bij nieuwe auto’s:
“Bij de verkoop van nieuwe auto’s zie ik overigens nog weinig vernieuwing. Bestaande automerken durven nog niet helemaal over te stappen op online, omdat ze mensen in hun grote showrooms willen blijven ontvangen en denken dat het publiek er nog niet klaar voor is. Voor de échte doorbraak op dat vlak is een rol weggelegd voor nieuwe spelers als Byton, Polestar, Lynk & Co en Maxus, in de voetsporen van Tesla.”
Bron: ad.nl
Ware het niet dat die doorbraak er al is. AM-i Carstock werkt namelijk voor nieuwe én gebruikte auto’s. Dankzij het next-gen Carstock voorraadbeheer en levensechte digitale beelden is het zelfs mogelijk om auto’s aan te bieden die nog niet bij de dealer geleverd zijn. Omdat Carstock ook volledig compatible is met Online Adviesgesprek kunnen dealers en autobedrijven makkelijk nieuwe én gebruikte auto’s online aanbieden en verkopen aan klanten die hun huis niet uit hoeven. Sterker nog, er zijn al een aantal grote merken en dealerorganisaties die ook hun voorraad nieuwe auto’s op deze manier aanbieden.
MELD JE AAN VIA AM-i.NL
Wil je meer weten over Carstock en Online Adviesgesprek en de manieren waarop AM-i jouw bedrijf kan helpen om kansen te benutten? Meld je aan voor een gratis demonstratie.
Live demoTerug naar het overzicht