AM-i Carstock: Gamechanger voor importeurs
Meer succes voor jouw dealernetwerk? De slimme applicaties van Automotive Intelligence maken het mogelijk om voorraadbeheer en online adverteren te automatiseren. Het resultaat is meer leads, meer sales, een snellere omloop en lagere rentelasten.
Benieuwd hoe het werkt? Op deze pagina leggen we je alles uit over Carstock en de talloze voordelen van automatisch voorraadbeheer.
De uitdaging voor importeurs
Als importeur ben je ongetwijfeld bekend met het gebrek aan uniformiteit (en soms ook kwaliteit) als het gaat om de advertenties die door het dealernetwerk worden aangeleverd. Dat is ook niet gek. Online adverteren is tijdrovend en niet iedereen neemt de tijd die nodig is om goede foto’s te nemen en een degelijke advertentie op te stellen, zelfs niet als er duidelijke afspraken over gemaakt worden. Het gevolg is dat het lang duurt voordat nieuwe voertuigen aangeboden worden – en áls de advertentie eenmaal online staat, is het maar de vraag of deze aan de richtlijnen van jouw merk voldoet. Dit doet niet alleen afbreuk aan de merkbeleving, het kost ook geld. De auto staat immers al een tijdje op de balans voordat de advertentie eindelijk te vinden is voor klanten. Het leidt in sommige gevallen zelfs tot een race to the bottom met steeds hogere kortingen.
Betere afspraken?
Het is verleidelijk om te denken dat dit probleem kan worden opgelost door betere afspraken te maken. Echter, de ervaring leert dat het niet haalbaar is om zoveel controle uit te oefenen in de gehele merkkolom met zoveel verschillende individuen. Tenminste, niet zonder hulp.
“Carstock is niet meer weg te denken in de online marketing van nieuwe auto’s.”
De oplossing: Automatisering met carstock
En die hulp komt in de vorm AM-i Carstock. Met Carstock wordt het proces van voorraadbeheer en online adverteren namelijk geautomatiseerd. Carstock werkt door een koppeling te maken met de meest waardevolle asset die je hebt als importeur: data. Samen met de data waar AM-i centraal over beschikt, wordt de data van jouw organisatie gebruikt om advertenties automatisch te voorzien van een omschrijving, relevante informatie over de uitvoering én de juiste foto’s. Als foto’s van het voertuig nog niet beschikbaar zijn, wordt er gebruik gemaakt van digitale beelden die niet van echt te onderscheiden zijn. Zo hoef je nooit te wachten voordat een auto geadverteerd kan worden. Dit betekent dat een voertuig zelfs vóór levering al online aangeboden kan worden.
Twee vliegen, één klap
Bijkomend voordeel is dat je er dus niet alleen voor zorgt dat de voorraad van dealers sneller én beter online staat, het neemt de verkopers ook enorm veel werk uit handen. Dit zorgt ervoor dat zij zich kunnen concentreren op de taak waar ze het beste in zijn: het verkoopproces. Minder repeterend werk en méér tijd voor de klant. Hiermee heb je als importeur dankzij Carstock twee vliegen in één klap te pakken.
Carstock: Hoe werkt het?
AM-i Carstock werkt met business rules. Het is niet langer nodig om allerlei richtlijnen vast te leggen waar dealers, werknemers of agenten zich aan moeten houden. De afspraken worden simpelweg vastgelegd in de Carstock business rules en de gebruiker kan hier niet van afwijken. Sterker nog, die situatie doet zich niet meer voor omdat alles voor de gebruiker geregeld wordt. Dit garandeert uniformiteit, consistentie en snelheid.
Met Carstock kan alle voorraad centraal beheerd worden. Of het nu gaat om prijzen, wat voor soort afbeeldingen (eigen foto’s of uit de AM-i database), vanaf wanneer een auto geadverteerd wordt en op welke portals, het gebruik van unieke overlays en welke acties actief zijn; je hebt centrale controle over alle aspecten van de advertenties. Bovendien worden wijzigingen automatisch doorgevoerd op ieder niveau. Het resultaat is volledig consistente advertenties op de portalen, je eigen site én websites van individuele dealers.
Next-gen voorraadbeheer: De voordelen
- Automatisch adverteren: geen repeterend werk meer
- Uniforme uitstraling en significant minder fouten
- Superieure merkbeleving dankzij eigen data en beeldmateriaal
- Meer leads, snellere omloop en lagere rentelasten
- Voertuigen nog vóór levering online
- Aanpassingen in advertenties worden automatisch doorgevoerd op alle kanalen*
- Carstock is een Nederlands product met internationale aanwezigheid en meertalige ondersteuning
- Voor alle merken
* Carstock voert soms wel meer dan dertig wijzigingen door op een enkele advertentie. De tijdbesparing die dit dag na dag en advertentie na advertentie oplevert, is enorm. Zeker voor een importeur met een groot dealernetwerk.
Ook voor agenturen
In het agenturenmodel dat een snelle opkomst maakt, is de fabrikant of importeur eigenaar van de voorraad, niet de autodealer. Desondanks kan AM-i Carstock nog steeds leads genereren die uiteindelijk leiden tot een verkoop via de agent. Met de speciale ‘Consignments’ module van AM-i Carstock kun je de voorraad van de importeur zichtbaar maken voor de agenten en deze voorraad ook adverteren op diverse online portalen, uiteraard ook onder de naam van de betreffende agenten. Net wat u wilt.
Combineren met AM-i workflows
AM-i Carstock is volledig compatible met onze nieuwste module : AM-i Worfklows. Met Workflows is het mogelijk om alle repeterende processen binnen een modern autobedrijf te automatiseren én centraal te volgen. Dit geldt niet alleen voor taken die te maken hebben met sales, maar ook met administratie en marketing. De verbeteringen die je dankzij deze tool kunt realiseren wat betreft efficiëntie en inzicht in het functioneren van je volledige organisatie zijn ongekend.