Kansen benutten met Automotive Intelligence: Aantal stocks views sinds 15 maart met 49% tot 61% gestegen


02/04/2020
Kansen benutten met Automotive Intelligence: Aantal stocks views sinds 15 maart met 49% tot 61% gestegen

UITZONDERLIJKE OMSTANDIGHEDEN

Als je al deze elementen in beschouwing neemt – uitzonderlijke omstandigheden als gevolg van het virus, maatregelen die grote gevolgen hebben voor het aantal klanten in de showroom en (ondanks alles) een sterk toenemende interesse in voorraadmodellen – dan begint er een bepaald beeld te ontstaan. Er liggen duidelijk kansen. Maar goed, dan is de vraag voor dealers en autobedrijven – zeker als klanten de showroom even mijden – hoe benut je deze kansen? Wat ontbreekt er aan deze puzzel?

carwow Stock car views

CLOSE THE LOOP

Het antwoord op die vraag bestaat uit twee tools die een voorheen onderbroken customer journey perfect afsluiten. Voorheen liep het pad zo: online oriënteren en vervolgens naar de showroom om een keuze te maken. Nu is het essentieel dat je als dealer of autobedrijf de mogelijkheid biedt om a. de koop online te sluiten, maar ook b. je volledige voorraad razendsnel online staat en c. je in staat bent om klanten online te adviseren met een echt adviesgesprek.

CARSTOCK EN ONLINE ADVIESGESPREK

Die mogelijkheden worden verenigd in Carstock en Online Adviesgesprek van Automotive Intelligence (AM-i). Carstock is een geautomatiseerd voorraadsysteem waarmee dealers en autobedrijven hun volledige voorraad nieuwe auto’s, occasions en nog niet geleverde auto’s (met behulp van digitale beelden) online aan kunnen bieden. Ook alle voorraadmutaties worden automatisch bijgehouden. Naar aanleiding van de huidige crisis is dit systeem versneld uitgebreid met ‘zero implementation’ video conferencing en dual control voor klant en verkoper, met andere woorden: het Online Adviesgesprek.

LAATSTE STUKJE VAN DE PUZZEL

Wanneer klanten dankzij Carstock in een oogopslag de gehele voorraad van een dealer of autobedrijf kunnen bekijken en met behulp van het Online Adviesgesprek over hun keuze geïnformeerd worden zoals ze gewend zijn, heb je als dealer of autobedrijf niet alleen alle zorgen over veiligheid weggenomen, je bent er ook in geslaagd eindelijk de gaten te dichten die – veel te lang – een succesvol afronden van de online customer journey in de weg hebben gestaan.

DE VOORDELEN

  • Volledige showroom experience, maar dan op afstand
  • Klanten kunnen zelf hun moment kiezen, geen installatie vereist
  • Laagdrempelig en volledig in lijn met de huidige maatregelen
  • Carstock en Online Adviesgesprek zijn volledig geïntegreerd
  • Beschikbaar voor voorraadauto’s, nieuwe auto’s en occasions
  • Mogelijkheid om uitnodiging te sturen bij reeds geplande afspraken

Meld je aan

Wil je meer weten over AM-i Carstock en Online Adviesgesprek en de manieren waarop AM-i jouw bedrijf kan helpen om kansen te benutten? Meld je aan voor een gratis demonstratie.

Live demo


Terug naar het overzicht
2 3 4 5 6

Meld je aan voor een vrijblijvende kennismaking